Skip to content

Alice in tara nebunilor

Ianuarie 21, 2009

cfef

Am vazut Tideland, filmu lu’ Gilliam, ala de-a facut si Brazil, unul din filmele mele preferate. Am gasit azi, intamplator, vreo cateva critici la el, facute de asa-zisi experti. Nu mi-a placut decat aia a lu’ Catalin Matei (de care-mi place in general), pentru c-a zis ca e filmat magnific. Si mie asa mi s-a parut. Multe scene puteau fi fotografii de arta, erau perfecte. Lumina e minunata, culorile la fel. Mi-a mai placut si c-a zis asa: „Filmul se încheie cu happy-end, mai precis cu un accident feroviar în care mor zeci de oameni. N-aş putea să fiu mai explicit de atît.” Asa as fi zis si io, daca nu mi-ar fi luat-o el inainte, pe bune!

Filmu’ e facut dupa un roman de Mitch Cullin, despre care am vorbit noi odata la facultate, din cate imi amintesc (si tre’ sa fie ceva taaaare interesant, ca sa-mi amintesc eu de la cursuri…).

E un fel de Alice in tara groazei, care se crede in tara minunilor, in naivitatea ei. E cu de toate. Cu iepurasi si veverite, cu papusi spooky, ce-ti amintesc de Chuckie, cu lan de grau, cu tren-monstru, cu parinti drogati, cu un retardat aproape pedofil, cu o vrajitoare intepata-n ochi de albine, si, mai ales, cu o Alice superba, cu un nume mult mai interesant de fapt: Jeliza-Rose. Fetita asta se cheama Jodelle Ferland (a mai jucat in nu stiu cate filme, cica) si a interpretat incantator si incredibil, da’ probabil are probleme cu capu’ acuma, cum a avut si fetita aia din Exorcistul.

Trailer Tideland

Friday August 3, 2007

No comments yet

Lasă un răspuns

