Skip to content

Meu amor na tua mão/Nessa mão onde perfeito/Bateu o meu coração…

Ianuarie 22, 2009

1e6e

In geanta mea mica si mototolita cu care am fost in Lisboa, am gasit niste insemnari oarecum incoerente (datorita extazului..) pe doua hartiute patate cu vin rosu, de cand am fost in Casa de Fado

Casa de fado, unul dintre cele mai frumoase lucruri din lumea asta. Zambesc tamp, incontrolabil, cu lacrimi siroind pe fata, incontrolabil. Sunt ca un om nebun. Am intrat, chipurile pentru doua secunde, sa vedem cum e inauntru, ca nu prea aveam bani de stat, si abia am reusit sa ne prabusim pe scaune, unde am ramas tintuite pe veci si unde o sa ne aflam si peste o mie de ani de acum incolo, nevazute de nimeni, dar mereu prezente si indragostite. Canta liliacul violet, si ne-a rascolit maruntaiele din prima clipa, ne-a rupt oasele in mici farame si ni le-a trantit dracului la o masa mica si veche. Nu ma pot exprima, pur si simplu nu mai pot…

Le-am dat porecle la toti cantaretii. Liliacul violet – o matroana batrana cu talie de viespe si un fund imens, cu parul negru taciune, machiaj perfect si o mie de riduri pe fata batrana si rautacioasa, dar atat de expresiva! Margareta prietenoasa – maaare, calda, zambitoare, vesela, materna: „Aiii, mi filhas…!” Si paunul infumurat, un batran drept ca o stinghie, ce nu-si mai incapea in piele de mandrie, pe care mi l-am imaginat intr-un tricou cu „I’m a fado singer and I’m goddam proud of it!”

Margareta e singura care se inclina spre noi si ne zambeste, multumindu-ne pentru aplauzele isterice. Ne spune vorbe calde pe care nu le intelegem si atunci, lumea se uita, pentru prima oara spre noi, amaratele din fundul localului, care abia au bani sa-si plateasca vinul. Din momentul acela am inceput sa e.x.i.s.t.a.m.

Am buzele negre de vin si obrajii rosii de extaz si ochii imi stralucesc ca unui om bolnav, mai tare decat luminile reflectate in cioburile de oglinda ciudate montate pe pereti.

Sunt fericita la modul incorect gra- (cratima care a oprit timpul in loc, caci margareta a venit la masa, sa-mi zambeasca, sa-mi spuna ca sunt o rusoaica foarte frumoasa si sa-mi dea Cd-ul ei sa-l cumpar si eu sa-i spun ca n-am chior de ban, dar ca o ador, si ea sa-mi spuna ca o cheama Luisa, sa ma stranga in brate si sa-mi dea o caseta gratis, dupa care voi continua dupa cratima) -matical, pentru ca fericirea se foloseste pentru a exprima stari generale, durabile, si nu stari de moment. Deci eu sunt incorect fericita, dar f.e.r.i.c.i.t.a.!

poza: zid din lisabona.

Monday November 26, 2007

No comments yet

Lasă un răspuns

