Skip to content

De data asta e chiar sfarsitul lumii

Ianuarie 24, 2009
tags:

Aflu de la mimo ca 16 iulie e ultima zi cand se poate vedea „e doar sfarsitul lumii.” Si eu am fost sa vad piesa pentru a patra oara weekendul asta.

O sa ratez tocmai sfarsitul „sfarsitului”. Si cred ca nici nu vreau sa vad cum se sfarseste ceva asa frumos.

Azi vom sacrifica putin timp pentru a privi piesa din perspectiva unui domn oarecare, cu vederi interesante si originale asupra lucrurilor din jur, care face critica de teatru in timpul liber (presupun). Am gasit parerea lui pe un site, intamplator. Si ma intereseaza parerea lui, pentru ca am intalnit o reactie asemanatoare si la alti oameni (putini, ce-i drept), ceea ce m-a contrariat.

„Nu stiu daca din vina mea, a autorului sau a regizorului, dar montarea de la Odeon nu m-a prins. Are o evolutie destul de greu de urmarit, monologuri lungi si nu intotdeauna utile si prestatii actoricesti moderate.” ( Da, intr-adevar, cine are nevoie de monologuri? )

„Cred ca cel mai mult mi-a lipsit o actiune parcursiva limpede, fireasca.” ( Bineinteles! Mi se pare normal sa nu-ti doresti complexitate, ci sa te duci la teatru asteptandu-te ca piesa sa urmeze patternul cunoscut tie, atat de previzibil: introducere, cuprins, punct culminant si deznodamant. Ultimul sa fie foarte clar si concis, neaparat.)

„Incercand sa inteleg scopul personajelor (ca doar nu se poate sa existe ceva pe lumea asta fara un scop anume, bine pus la punct, intre noi fie vorba!), n-am reusit decat sa ma plictisesc destul de repede intr-o lume care nu a devenit magica nici pentru mine, nici pentru doamna de alaturi care sforaia si nici pentru cei 7-8 spectatori care au plecat inaintea mea.” (Acest gest dovedind acuta voastra nevoie de cultura si sensibilitate! Bine ati facut!)

„Am asteptat cu rabdare pret de 60 de minute sa se petreaca ceva.” ( Mi se pare firesc sa vrei sa se intample ceva, deoarece, dupa cum stim cu totii, lumile noastre interioare nu sunt deloc importante, si actiunea trebuie mereu sa primeze in defavoarea emotiilor si sentimentelor.)

„Moartea lui Louis, insa, a fost prea lenta pentru mine.” (Daaa! Clar! Te inteleg. Si eu mi-as fi dorit cu ardoare sa-l vad pe Louis decedand rapid, spulberat de explozii marete cu efecte speciale, in primele 15 minute ale piesei.)

Mda. Cam asa se plange acest domn necajit ca si-a pierdut o ora din viata (doar o ora a rezistat). A! Sa nu uitam! Iata ce isi permite sa comenteze la textul dumnealui un cititor inversunat si necioplit, care sigur e prieten cu domnul Afrim, altfel nu se explica reactia. :)

„Domnule nu stiu cine esti.Dar daca dumneata asta ai inteles din piesa lui Afrim un lucru mi-e clar : esti un imbecil!”

Monday July 14, 2008

No comments yet

Lasă un răspuns

