Skip to content

Cum fu protestul

Mai 9, 2009

protest_flyer

Muuult mai bine decât mă așteptam. Și decât spera toată lumea, bănuiesc. S-au adunat vreo 60-70 oameni, cred. Eu am întârziat ca vaca, cum era de așteptat. Abia am găsit locul de întâlnire. Am traversat parcul pe biciclete, eu și M., și chiar mă întrebam unde sunt paznicii să ne dea amendă, aresteze și izbească cu capul de bordură, când am văzut unde erau. Se adunaseră toți la intrarea dinspre fântâni, să țină piept cârdului de bicicliști malefici care urmăreau să distrugă liniștea parcului pe veci.

Ni s-a spus că nu avem voie în parc nici cu bicicletele de ghidon, doar așa, ca să scape de noi, dar am intrat pe altă parte. Am mărșăluit așa, pe lângă biciclete, scandând și bătându-ne cu pumnii în piept, oprindu-ne din când în când pentru a asculta câte un discurs înflăcărat despre încotro se îndreaptă țara asta, dom’le. Glumesc. Nu aveam voie, că nu aveam autorizație să protestăm. Deci am mers liniștiți cu bicicletele de ghidon, în timp ce pensionari și gagici cu treninguri strâmte se holbau la noi sau se amuzau că ce e asta greva foamei. Dar a fost plăcut să vezi că sunt oameni care încearcă să schimbe ceva în jurul lor, lumea a văzut măcar că se întâmplă ceva, am fost și filmați, am înțeles că o să apară un articol despre protest în ziarul „Cotidianul” de luni, iar protestul o să se repete sâmbăta viitoare, în același loc, tot la ora 11, când sper să se adune și mai mulți bicicliști. Deci ar fi drăguț să promovați și voi protestul pe blog mai departe, să spuneți la prieteni etc.

Poze de la protestul de azi puteți vedea aici, la Ariel.

Notă: În legătură cu următorul protest. Nu vă gândiți că nu aveți ce căuta acolo, că oricum nu stați în zonă și nu aveți nevoie să vă puteți plimba cu bicicleta în parcul IOR. Nici eu nu stau în zonă și nu m-am plimbat niciodată cu bicicleta în IOR. Dar e vorba de apărarea unei idei, de apărarea drepturilor bicicliștilor în general și, la urma urmei, de solidaritate.

32 comentarii leave one →
  1. Mai 9, 2009 4:36 pm

    A fost interesant si cred ca in primul rand a demonstrat puterea internetului

  2. nadaella permalink
    Mai 9, 2009 6:00 pm

    foarte fain! cand se anunta detaliile pt sambata viitoare, pls zi-mi si mie sa promovez si la mine si, eventual, sa vin si eu.

    indeed, e vb, pe de o parte, de puterea internetului, insa mai mare decat puterea internetului (care e, la urma urmei, doar un mijloc, o unealta) e vorba despre puterea solidaritatii, a comunicarii dintre oameni, despre a crede si a sustine un principiu, o idee, despre a incerca sa schimbi lucrurile, despre a-ti face opinia auzita.

    • Mai 9, 2009 6:38 pm

      pai cred ca poti sa vii, ca daca tot mergem pe langa ele, nu e nevoie sa ai bicla. desi poti inchiria una, babe. :*

  3. Mai 9, 2009 6:02 pm

    ah, apropos, imi place bicla ta! :D

  4. Mai 9, 2009 6:21 pm

    vii (veniti) maine la bikewalk?

    o plimbare prin bucuresti (tur de mai multe parcuri poate?) …

    • Mai 9, 2009 6:35 pm

      n-am auzit de bikewalk, dar am citit acum la tine pe blog. suna foaaarte misto. din pacate, am cam mult de lucru maine si nu cred ca ajung. dar eu zic ca ar fi fain sa organizam cate un bikewalk in fiecare luna, si la urmatoarele ajung sigur! ;)

      • Mai 9, 2009 7:17 pm

        well incercam sa facem asta dar dupa cum vezi e abia editia 2… care de fapt e editia 1 pt ca editia 1 (Aia adevarata) a fost un fel de „Test” la care ne-am strans 5 oameni :))

        • Mai 9, 2009 7:29 pm

          stiu, am citit acolo la tine cum a fost editia intai. oricum mi se pare o idee foarte faina. si cred ca o sa aiba tot mai mult succes. ziua de azi mi-a dovedit ca oamenii chiar se pot mobiliza. fun fun fun!

      • Mai 9, 2009 7:17 pm

        dar dar poate poti totusi sa zici la altii de eveniment :D

        • Mai 9, 2009 7:27 pm

          Sure thing. ;) Nu trebuie sa fim egoisti si sa tinem lucrurile bune doar pentru noi. No, sir! :)

  5. Mai 9, 2009 7:15 pm

    Tu erai cea cu bicla roz? :)) Foarte faina

  6. Mai 9, 2009 8:52 pm

    Da… Astazi am vazut peste 300 de biciclisti in capitala (bine, si din cauza maratonului de maine). Incet-incet scapam de mentalitatile naspa si incepem sa facem chestii „europene” :))

  7. Mai 10, 2009 8:58 am

    ma bucur ca tot a iesit ceva. eu nu sunt o impatimita a pedalelor, dar tot mi se par stupide noile reguli.

    sa ai si mai mult succes la urmatoarea miscare! :)

  8. Mai 10, 2009 9:38 am

    VREM INCA O REVOLUTIE !
    :))
    de faza cu rolele ce stii? as veni si eu la urmatorul protest pe role..:-?

    • Mai 10, 2009 10:37 am

      pai urmatoarea „velorutie” va fi sambata viitoare, in acelasi loc, parcul IOR, intrarea dinspre fantani, ora 11. uita-te la ghicitorinfund.blogspot.com, el a pus si o harta pe blogul lui. ar fi foarte frumos daca ai veni, bineinteles.

  9. SpecialK permalink
    Mai 10, 2009 8:11 pm

    Iubito, azi la Prima evadare Baneasa – Snagov au fost 520 di oamini :X si la final s-a stat in iarba in snagov in extreme peace and tranquility

  10. ardeiiute permalink
    Mai 10, 2009 9:37 pm

    va rup picioarele daca va mai prind cu cururile in iarba mea! am ceva teren pe acolo si am gasit iarba facuta praf in snagov! cred ca o sa merg sa fac reclamatie! ecologistii pulii !

    • SpecialK permalink
      Mai 11, 2009 10:32 am

      :) nu cred că ai teren în Complexu Astoria.

  11. TITIn permalink
    Mai 11, 2009 11:18 am

    bravo bucuresti! 60-70 azi…..si in cateva luni adaugati si un zero la coada!

    verde pentru biciclete asa s-a nascut la noi in TM! acu sunt vro 1800 – 2000 de numere, deci biciclisti statisticizati :D ( haha..ce cuvant)

  12. TITIn permalink
    Mai 11, 2009 11:40 am

    io-te o recomandare…..

    • Mai 11, 2009 2:44 pm

      vaaaaaaaaaaai, titin! foarte tare piesa, mersi mult! nu stiam de astia. o iau ca rasplata pentru protestul la care am stat ore-n sir in soare si m-am bronzat ca un tractorist :)

  13. TITIn permalink
    Mai 11, 2009 11:42 am

    ….bine, off-topic chestia mea….dar, anywayz, enjoy

  14. TITIN permalink
    Mai 11, 2009 8:53 pm

    stiam eu ca o sa-ti placa! enjoy! mai au faine…..

  15. TITIn permalink
    Mai 12, 2009 6:22 am

    de pilda piesele „lavinia” si „vicious traditions”….belea!

  16. ardeiiute permalink
    Mai 13, 2009 4:08 pm

    da?
    dar pana acolo si dupa? au trecut pe la mine, mama lor!
    ii calc in picioare daca ii mai prind! si am mai auzit de probleme

  17. TITIn permalink
    Mai 18, 2009 12:08 pm

    uite cum e la noi

  18. TITIn permalink
    Mai 18, 2009 12:11 pm

  19. Mai 25, 2009 10:57 am

    TImisoara a semnat la Bruxelles o charta pt promovarea mersului pe bicicleta (vezi aici: http://www.velo-city2009.com/charter-brussels.html ). Din pacate, termenul de aplicare e 2020…

Lasă un răspuns

