Skip to content

În Ţara Minunilor

Iunie 29, 2009

Secret Paths

Stai pe fotoliu, draga mea, îţi spune Pălărierul, uite, parcă e făcut special pentru tine. Acum că ai spălat pe jos e curat şi o să poţi merge desculţă sunt sigur că eşti genul ăla de fată căreia îi place să meargă desculţă.

Nu ştii ce să spui te gândeşti că pălărierii sunt nebuni de obicei de ce ar face acesta excepţie? Plus că, de când ai urmărit iepurele şi ai căzut ca fraiera în gaura asta neagră, nimic nu pare a fi în regulă. Dar nu te poţi întoarce până nu se termină jocul.

Când te trimite să te speli pe picioare, te gândeşti că poate nu vrea să murdăreşti parchetul proaspăt spălat. Sau că aşa sunt regulile în Ţara asta a Minunilor Stricate. Dar nu.

Nu te-ai gândit niciodată dacă vrei să ţi se lingă degetele de la picioare şi acum, cu gleznele prinse ca în cătuşe, nu te gândeşti decât: uşa. Uşa metalică. Uşa metalică e încuiată. Şi nu există nici o sticluţă cu licoare magică pe care s-o bei şi să te faci dracului mică, să-i scapi printre degete, să te strecori pe sub uşă. Când nu aveai nevoie de ele, era plin de sticluţe! Pe mese, pe scaune, până în tavan numai sticluţe, futu-i! Şi acum nimic. E şi normal, nimic nu e cum trebuie azi, Alice, obişnuieşte-te cu asta.

Îţi zâmbeşte cu toată gura te întrebi dacă nu cumva i-a furat rânjetul pisicii de Cheshire că ar fi în stare şi îţi imaginezi cum i-ai sparge faţa roşie în bucăţi pe care să nu le mai poată pune la loc niciodată humpty-dumpty sitting on a wall dar simţi că te sufoci şi nu reuşeşti să spui decât tâmpenii dintr-o suflare: domnuleeuamvenitsă-micautocasănupecinevacaresă-milingădegeteledelapicioare…humpty dumpty had a great fall.

Te smuceşti cazi pe spate te ridici îi promiţi că te întorci dar că ai nişte treabă şi trebuie să te ierte că nu mai poţi sta dar trebuie să ajungi la timp la ceai la Ducesă şi inima îţi explodează când vezi uşa deschizându-se pentru că nu-ţi vine să crezi că meriţi atâta noroc isuse pentru că ţi-a zis mama că naivitatea se plăteşte şi tu nu ştiu cum se face că nu plăteşti niciodată, Alice. Poate prăjitura aia cu gust de ciocolată pe care ai mâncat-o era o prăjitură norocoasă sau aşa ceva. Ai noroc toată ziua după ce o mănânci. Sau ai noroc timp de o oră. Sau atunci când îţi doreşti tu foarte foarte foarte foarte mult să ai noroc, Alice. Ca acum.

Ţâşneşti fulgerător cu bicicleta prin bălţi şi e vânt şi plouă dramă totală ca în desenele japoneze ce să mai şi te stropeşti cu noroi până şi în gură dar nu contează pentru că nu-ţi pasă, îţi spui, nu-ţi pasă nu-ţi pasă dracului.

Şi nu ştiu cum se face, dar în loc să ajungi la ceaiul Ducesei, ajungi la cele trei omizi înţelepte care stau pe o ciupercă neagră cu buline şi îţi oferă pipă cu substanţe care ştii că în ţara ta ar fi interzise dar nu şi în Ţara Minunilor şi în câteva clipe sunteţi toţi învăluiţi în fum, Alice. Şi ţi se învălmăşesc în cap ca într-un vis sticluţe colorate şi Pălărieri cu rânjet de Cheshire Cat care acum te fac să râzi şi prăjituri norocoase şi castele de cărţi de joc şi te gândeşti că până la urmă nici n-ai vrea să mai găseşti drumul spre ieşire.

foto: Cristian Crisbăşan

46 comentarii leave one →
  1. mimo permalink
    Iunie 29, 2009 8:56 pm

    mai hai pe la casa omizucii mimo :)

  2. LizzyThinks permalink
    Iunie 29, 2009 9:04 pm

    hi. imi place la nebunie blogul tau. nu vreau sa par pupincurista sau ceva dar e genial.
    :D

  3. Lucian Stefanescu permalink
    Iunie 30, 2009 1:56 am

    Ai gresit povestea. Silueta din fotografie sugereaza strongly „Spirited Away” al lui Hayao Miyazaki.

    • Iunie 30, 2009 6:50 am

      Silueta din fotografie e a mea, asa ca e ascultatoare si sugereaza ce vreau eu (:. Azi de exemplu, e Alice. Dar foarte frumoasa asocierea cu Spirited Away, I love Miyazaki. Thanks.

  4. bl000g permalink
    Iunie 30, 2009 2:51 am

    Si uite asa se alege praful de povestile copilariei noastre (?)… Peste zece ani, oare ce povesti vor mai auzi copiii de la noi? :D Cu ‘prajitorul’ din oz aveti?

  5. nadaella permalink
    Iunie 30, 2009 4:40 am

    lovely, baby. sper ca astfel ai exorcizat acest demon; palarierul must die.

  6. Lucian Stefanescu permalink
    Iunie 30, 2009 8:35 am

    ce text aiuritor: l-am recitit acum de jos in sus, and it makes absolutely the same sense….

    • Iunie 30, 2009 11:05 am

      ma tem ca totul e aiuritor in tara minunilor. (:

      ‘Twas brillig, and the slithy toves
      Did gyre and gimble in the wabe;
      All mimsy were the borogoves,
      And the mome raths outgrabe.

      „Beware the Jabberwock, my son!
      The jaws that bite, the claws that catch!
      Beware the Jubjub bird, and shun
      The frumious Bandersnatch!”

      • Lucian Stefanescu permalink
        Iunie 30, 2009 11:28 am

        imi vine sa-ti spun ca te iubesc. sa-ti spun?

  7. Lucian Stefanescu permalink
    Iunie 30, 2009 9:13 am

    …e ca si cum l-as fi lins.

    • Iunie 30, 2009 11:06 am

      i-a placut. a tors.

      • Lucian Stefanescu permalink
        Iunie 30, 2009 11:29 am

        te iubesc

        • Iunie 30, 2009 11:57 am

          poate încep să torc şi eu.

          • Lucian Stefanescu permalink
            Iunie 30, 2009 12:04 pm

            in tot ce atingi
            se incrusteaza
            invizibilul.
            urmele tale
            doar
            cinta
            (coltul nepotrivit al mesei, 1986)

            • Lucian Stefanescu permalink
              Iunie 30, 2009 12:10 pm

              asculta acum dar acum dictionarul. e o melodie pentru tine acolo. the john venture – coin operated

              • Iunie 30, 2009 12:21 pm

                ma tem ca n-am prins-o. am conexiune foarte proasta la internet.:( si cum muzichiile tale sunt foarte underground, din cate am vazut, nu cred ca sunt sanse s-o gasesc pe undeva…

                • Lucian Stefanescu permalink
                  Iunie 30, 2009 1:46 pm

                  da. vreau sa vad cit de tare se subtiaza textul acestui raspuns bicolor in partea cealalta. cinetcul acela era despre a coin operated operation

                  • Lucian Stefanescu permalink
                    Iunie 30, 2009 1:47 pm

                    si chiar pot sa ti-o trimit unde vrei tu sa ti-o trimit daca vrei hehe

                    • Lucian Stefanescu permalink
                      Iunie 30, 2009 1:48 pm

                      mama ce misto

                    • Lucian Stefanescu permalink
                      Iunie 30, 2009 10:00 pm

                      ecinu vrei

  8. vintagedresser permalink
    Iunie 30, 2009 9:19 am

    HAINE UNICAT RETRO ȘI VINTAGE LA CELE MAI MICI PREȚURI
    ARUNCA O PRIVIRE AICI : http://vintagedresser.wordpress.com

  9. Iunie 30, 2009 9:31 am

    Si uite asa, totul e bine cand se termina cu o iarba buna. Irealul devine al dracului de real si te gandesti: la ce bun sa mai revii la realitate cand e asa de bine pe aici ?

    Aveam senzatii similare cu cele descrise in textul asta cand fumam linistit in tara aia unde e totul legal. Acuma ma gandesc cu ciuda ca nu m-am gandit sa-mi fac blog pe vremea aia. Ce minunatie ar fi iesit…..

    • Iunie 30, 2009 10:49 am

      la mine nu are legatura cu iarba, din pacate. a fost cat se poate de real. dar am modelat realul cum am vrut eu, i-am dat o forma mai frumoasa. (:

      • Iunie 30, 2009 11:32 am

        Mai, io cred o chestie: pana la urma ati acceptat invitatia aluia care voia sa va duca la un hotel de lux sa beti bauturi fine :-D

        • Iunie 30, 2009 11:58 am

          dar ce conexiuni extrasupercalifragilistice faceti, domnule. ma lasati perplexa. alice e doar naiva, chiar proasta nu e. ;)

  10. Lucian Stefanescu permalink
    Iunie 30, 2009 2:00 pm

    In mod cu totul bizar, pagina asta de net se inchide de parca ar trage cineva niste perdele negre peste ea de la dreapta si de la stinga in acelasi timp

    • Iunie 30, 2009 8:04 pm

      da. si poti sa scrii ce tampenii vrei, fara sa vada nimeni. doar eu, din panoul de control. (:

  11. Iunie 30, 2009 2:26 pm

    Mme, i love your skinniness..

  12. Iunie 30, 2009 7:52 pm

    Deja vu
    i`m proud ești demnă de a-ți lăsa pe limba mea de moarte și jur pe corsarul curvei pirat ce face toți barbații de pe nina, ca poți purta titlul de vacăunsăcumiereșimuște.
    Vive la vache Alice((:

    • Iunie 30, 2009 8:06 pm

      i-ha! la vache alice! j’aime ca, mon ami! ;) comme tu es creatif et spectaculeux. pacat ca esti departe, ca ti-as da o bere. (:

      • Iunie 30, 2009 8:07 pm

        ca sa nu mai vorbim ca m-ai uns pe suflet cu „vacaunsacumieresimuste”. c’est moi.

  13. Iunie 30, 2009 8:14 pm

    Vai dar lăsați că depărtarea nu durează mult iar berea e mulsă de la vaci bețive ce pescuiesc benzină din hamei. Și să vezi atunci dixtracțee cand vaca iși bea berea de la ugerul propriu (imaginează asta) și vițelul înțărcat caută țăța unsă cu muște.

    La vache bețive

  14. Lucian Stefanescu permalink
    Iunie 30, 2009 10:02 pm

    ceea ce inseamna ca am imbatrinit putin. oricum, de astazi 1 iulie, dictionarul nu mai e pe green, uff. in sfirsit pot fi singur….

  15. Lucian Stefanescu permalink
    Iunie 30, 2009 10:04 pm

    te iubesc in continuare. nu stiu neparat a cui, si nici la ce

  16. Gabriela permalink
    Iulie 4, 2009 3:46 pm

    wow!wow! i love the dress, i love the girl! iar poza m-a dus cu gandul la padurile pe care le-am cutreierat, deloc cuminte:P

    Pe tine te asemui unei pisici gratioase care-si pregateste (a) saltul:) muuuah!

    • Iulie 4, 2009 4:25 pm

      multumesc de comparatie, my cat would be proud of me. dar te asigur ca nu asaltam nimic, it was too hot for assaults, I just felt I was melting…(:

Lasă un răspuns

