Skip to content

Nimeni, în general, nu ajunge vreodată la Petuşki!

Ianuarie 20, 2011

O, voi, îngeri ai Domnului, dacă aţi fost vreodată mahmuri, nu se poate să nu-l înţelegeţi pe Venicika! Drăguţul de Venicika, patetic ca cea mai frumoasă poezie din lume aruncată din greşeală-n şanţ. Neatentul de Venicika, care n-a văzut niciodată Kremlinul, deşi s-a plimbat toată seara pe lângă el, şi nici măcar nu era aşa de beat.

Încă nu s-a găsit un deschizător de ochi şi minte mai bun ca vodka Zubrowka ne învaţă Venicika firoscosul şi parcă te-aud pe tine zicând hai înc-un joint să ne punem pe picioare.

De ce l-au dat afară pe Venicika cablagiul? Pentru că nu-şi făcea meseria? Nu, pentru că n-aveau simţul umorului nenorociţii ăia de la Secţia Administrativă. Aşa cum n-au simţul umorului şefii în general şi dacă nici simţul ăsta nu-l ai atunci meriţi scuipat în faţă. Scuipat în faţă şi stâlcit cu pumnii şi picioarele.

Nu spun că ştiu eu tot adevărul lumii, sau că l-am studiat măcar îndeaproape. Ba pe dracu’. Da’ m-am apropiat de el îndeajuns de mult cât să-l trec în revistă. Şi mă uit la el şi de asta sunt tri-i-ist ca dracu’. Nu ştiu exact din ce se compune el, dar cam nouăzeci la sută are „amărăciune” şi „teamă”. Cel mai mult are amărăciune din asta, şi teamă, şi-apoi muţenie. Ei, şi primul lucru în fiecare dimineaţă, inima mea cea frumoasă şi pură se scaldă în infuzia asta şi se tot bălăce-e-eşte în ea până noaptea târziu. Ştiu că asta li se întâmplă altora când îşi pierd deodată o persoană iubită, cea mai dragă de pe pământ. Ei, la mine asta e starea generală zilnică. Măcar asta de-aţi putea înţelege. Dar pe voi vă interesează doar că beau prea mult şi de ce mi-am pierdut slujba aia amărâtă şi dacă o să ajung vreodată la Petuşki sau oriunde altundeva.

N-am învăţat eu multe pe lumea asta, dar sigur am învăţat că lucrurile se întâmplă lent şi incorect, de aşa natură încât omul să nu apuce să ridice vreodată capul din pământ şi să se simtă mândru, ci mereu să fie trist şi perplex. Sigur că asta nu-i o problemă, atâta timp cât ai simţul umorului, şi cât timp sunt deschise barurile.

Dar ce te faci dacă nu e încă ora la care se deschid barurile, Venicika? întrebară îngerii Domnului, ei, atunci să te vedem. Sau dacă s-a băut tot sherry-ul aseară şi nu mai au nimic să-ţi dea azi. Nu se poate să fiţi tocmai voi îngerii Domnului, aşa cruzi, aşa nemiloşi, să-mi înaintaţi mie teorii din astea zdrobitoare, după ce că mă vedeţi cât de amărât sunt şi ce greaţă cumplită am, de-ar trebui să beau două halbe întregi de bere şi un Albe de dessert direct din sticlă ca să-mi revin.

Ia mai plecaţi voi de-aici, Paştele mamii voastre de îngeri trimişi cică să mă ajute. Ia mai plecaţi voi toţi de aici şi mai lăsaţi-mă să-mi trag sufletul. Plecăm imediat, Venicika, da’ ia răspunde-ne tu la o ghicitoare mai întâi: dacă Minin şi Pozharsky amândoi vor să meargă la Petuşki, dar se întâmplă să fie amândoi morţi de beţi şi se conving unul pe celălalt că Petuşki e în direcţia opusă, unde va ajunge Pozharsky? Da’ ce-i cu tine, Venicika, te văd speriat, eşti cam palid. La Petuşki zici? Ha ha, mai încearcă! De staţia Kursk ce spui? Da’ Minin, Minin unde ajunge? De ce te bâlbâi, Venicika, drăguţule, ha ha, tot îi dai înainte cu Petuşki al tău? Nu vrei cumva să zici tot staţia Kursk? Deci cine va ajunge la Petuşki, ha ha? Nimeni, în general, ha ha, nu va ajunge la Petuşki!

Ah, de-aş avea măcar jumătate de sticlă de Zubrowka, s-o dau pe gât cu capul pe spate ca pianiştii, să-mi deschidă mintea, şi să-nţeleg ce vrea să spună fiara asta! Monstrul ăsta, ce vrea el să insinueze? Şi mai ales, ce dracu’ era cu râsul ăla diavolesc?!

4 comentarii leave one →
  1. Bogdan cel Nazdravan permalink
    Ianuarie 21, 2011 4:40 pm

    Eu cred ca n-ar trebui sa mai bei inainte sa-ti cumperi carti. Uite ce patesti!

    • Ianuarie 22, 2011 12:48 pm

      am băut înainte s-o citesc să-mi fac curaj, în timp ce-o citeam, să pot râde când era de râs deşi-mi venea să plâng, şi după ce-am citit-o, să pot suporta faptul că nimeni nu ajunge vreodată la Petuşki. :)

  2. blo permalink
    Ianuarie 26, 2011 11:15 pm

    m-ai convins! daca o gasesc, o citesc :)

    • Ianuarie 27, 2011 10:04 pm

      e savuroasă. :) una dintre cele mai amuzante şi poetice cărţi pe care le-am citit. sper s-o găseşti. eu am pus link spre ea, dar nu ştiu dacă o poţi comanda de acolo de unde stai tu.

Lasă un răspuns

