Skip to content

Bună dimineaţa la ipocriţi, vremea e să vă treziţi

Februarie 2, 2011

Mă pufneşte râsul când îi aud cum îmi răspund la salut, mândri de ei: „He, poate la tine e dimineaţă. La mine a fost la 7, când m-am trezit.”

Ăăă. Şi ce ar trebui să îmi provoace asta? Un acces subit şi incontrolabil de ruşine? Acompaniat de o bruscă admiraţie faţă de acest erou, care s-a trezit cu 3 ore înaintea mea ca să – ce-aţi avut de făcut? ehee, am dat de mâncare la porci, la găini, am fost până la magazin şi-napoi! – dea de mâncare la porci, la găini, să meargă până la magazin – şi mai unde? şi-napoi! A-ha.

Am observat asta la:

– oameni care trebuie să meargă la serviciu

– bunici, care trebuie să dea de mîncare la găini

– cabanieri, care trebuie să facă focul din timp, să-ţi fie ţie cald în cabană

– vecine de-ale bunicii, care îmi spun că deja au fost până-n vale şi-au vorbit şi cu tanti Marioara, şi cu tanti Ileana, şi cu tanti Aglaia

Prin urmare, ori se trezesc pentru că trebuie, ori pentru tâmpenii. Păi:

Dacă te-ai sculat cu noaptea-n cap pentru tâmpenii, atunci mai bine taci şi bucură-te că nu eram trează să te văd.

Iar dacă te lauzi că faci ceva pentru că aşa trebuie, e ca şi cum te-ai lăuda că respiri. „Ha! Ştii tu ce şmecher sunt? Îmi umflu şi-mi dezumflu plămânii la greu, băi ţâcă! ”

Dar asta e tipic uman, de fapt. Dacă tot suntem obligaţi să mâncăm câcat, măcar să ne prefacem că-l mâncăm cu poftă.

30 comentarii leave one →
  1. Februarie 2, 2011 6:05 pm

    am fost primul care a dat like la articol. nah, nici ca se putea dovada mai buna ca nu-s lenes chiar daca dorm pana tarziu

  2. Februarie 2, 2011 6:13 pm

    Rusine, cetateanco! La ora 7 inca se bea, nu se doarme!

  3. Februarie 2, 2011 6:30 pm

    Oho, plină-i lumea de oameni care se mint și se mândresc că le place trezitul devreme și muncitul mult. Și aceiași oameni care-ți vor zice veșnic că dacă nu faci la fel, ești leneș/ă. Eu zic mereu că nu-i lene, e energie conservată pentru lucruri mai plăcute :D

  4. Februarie 2, 2011 7:26 pm

    In vacanta, beau cafeaua si ma culc la loc…paradoxal, adorm, cu cafea cu tot

    • Februarie 2, 2011 10:47 pm

      creierul tău ştie că-i vacanţă şi nu-l poţi păcăli. de cele mai multe ori, e mai deştept ca noi. ;))

  5. Februarie 2, 2011 8:30 pm

    Nu cunosc pe nimeni cãruia sã-i placã sã se trezeascã ef devreme.. ceea ce e bine.

    • Februarie 2, 2011 10:57 pm

      nici măcar nu e problemă dacă le place. problema e să nu se dea mari cu asta, că nu au de ce.

  6. Februarie 3, 2011 12:06 am

    Noapte bună poate la tine. Eu mai beau trei ore şi abia apoi mă duc acasă, dacă nu mai trec prin Papi după ce se închide în Aether.

  7. Februarie 3, 2011 11:59 am

    Am ratat momentul pentru a fi matinal în comentariul de faţă şi totodată ocazia de a nu fi minim antipatic vis-a-vis de ceea ce ai scris. Astfel încât:
    – fie de nevoie, fie din obişnuiţă foarte mulţi oameni sunt matinali, iar pentru aceştia ora zece a.m. nu se confundă nicidecum cu dimineaţa;
    – există şi cazuri precum al lui Catalin C. Vasii care la ora şapte schimbă crâşma pentru a mai bea trei ore. Ăsta e tot un caz de activist matinal, singurele diferenţe fiind că el sare etapa cu somnul de noapte şi că, plin de bravură, consideră că e o cauza cu mult mai nobilă decât oricare alta;
    – între categoria de la prima liniuţă şi categoria de la cea de-a doua, mai cul şi mai demnă de luat în seamă la ora zece sau doi’şpe a.m. e, cu siguranţă, ultima;
    – deşi şi primii şi ultimii prestează activităţi la ora răsăritului şi îţi aduc la cunoştinţă că ai pierdut startul sau finalul, pe tine te deranjează mâncătoria de căcat doar a celor dintâi şi, aproape sigur, a mea.
    Nu-mi rămâne decât să apreciez uşurinţa de care dispui în interpretarea total diferită pentru două teme comparabile şi să mă abţin de la alte comentarii.
    Sănătate!

    • Februarie 3, 2011 3:17 pm

      nu stiu ce vorbesti tu acolo, dar doar cei din prima categorie te freaca la cap cum ca „dimineata era cand m-am trezit eu”. si crede-ma imi petrec timpul numai printre betivani

      • Februarie 3, 2011 5:47 pm

        Stai liniştit, Vlad, sunt o grămadă de oameni care nu înţeleg o iotă din postările mele sau care le iau prea în serios, nu eşti singurul. Sănătate şi ţie! :)

  8. Februarie 3, 2011 2:03 pm

    Da, pai unii se dau mari cu orice. O tanti in satul lui buna-mea, cu cativa ani in urma, ma vedea si avea acelasi refren”Tulai tu copila, bine ti-i, vai ce bine-ti mere. Nu lucri in vacanta, uite, copila me se scoala de dimineata sa deie la vaca, tu, iar tie ti-i bine”. I-am explicat ca odrasla ei nu a invatat cat mine si ca sai eu ma scol sa ma duc pe 7, dar nu a inteles. Pana cand s-a apucat fi-sa de postliceala, e educatoare acuma , iar baba tace naibii din gura acuma

  9. Februarie 3, 2011 2:09 pm

    Dacă mai ajungi prin Timi înainte să pleci, se poate rezolva. Dacă nu, atunci aşteptăm să facă google un echivalent cu birturile din Timişoara la Google Art Project.

  10. Utopian permalink
    Februarie 3, 2011 2:34 pm

    Mi se pare asa de ciudat faptul ca eu abia acum aflu ca vorba aia e pe bune:)) Eu pânã acum credeam mereu cã de fapt e o glumã toatã povestea (adicã mi se pãrea absurd sã fie pe bune), si cã lumea o zice când vrea sã-si indice ciuda care-o roade pentru cã te-ai trezit mai târziu ca ea.

    Si foloseam si eu expresia la fel, când mi-era ciudã cã eu n-am putut dormi mai mult, gen:”dimineata a fost cand m-am trezit eu:(„… acum mã gândesc cã s-ar putea sã fie câtiva care chiar m-au luat în serios:).

    Damn, I think I need more social interaction because I keep missing stuff like this:)

    • Februarie 8, 2011 1:10 pm

      hm, nu i-am luat in calcul pe cei care spun asta cu tristete. cred ca si eu am zis-o asa de cateva ori. :) ideea e ca nu inteleg de ce te-ai mandri vreodata cu asta, de ce te-ai simti superior altora pentru atata lucru. si mai ales, de ce te-ai pacali pe tine insuti ca e grozav sa faci chestii pe care esti obligat sa le faci, cand ai putea investi energia aia ca sa schimbi ceva in viata ta. Sa incerci sa faci chestii care iti plac, de exemplu. :)

  11. Februarie 4, 2011 9:26 am

    Oana e a mai glumeata persoana de pe net, cred ca si in real life esti la fel

  12. Februarie 4, 2011 9:45 pm

    The Reflecting Goddess strikes again!
    vezi, de-asta te iubesc, băi țâcă!
    ori tu ești vocea mică din capul meu, ori eu sunt ecoul tău, tot aia, tot mă bucur să văd oameni care gândesc ca mine. nu mă mai simt așa singură și dăjteaptă :)

  13. Februarie 5, 2011 9:04 am

    Suflet curcubeu, cum e sa fii singura si dajteapta?

    • Februarie 6, 2011 3:20 pm

      mai rău decât să fii singură şi prostănacă, în orice caz. :) ignoranţa şi prostia îţi asigură fericirea.

  14. Februarie 6, 2011 4:05 pm

    Pai, prostii nu prea-s singuri, de-aia se bucura ei ca-s „prosti, da’multi”. Suflet curcubeu e, poate, un geniu

  15. Februarie 7, 2011 10:55 pm

    nu, Suflet Curcubeu e doar foarte gândăreață. și, în gândărimea ei nevinovată, spune ce gândărește…
    și, hop, a zburat un porumbel! dintr-o dată nu mă mai simt așa singură și dăjteaptă…

  16. Februarie 18, 2011 10:33 am

    it’s my first laughter today, and it’s because of you…
    si-acum iti multumesc si pentru Suflet Curcubeu, cu Fetita ei care desperecheaza sosete

    • Februarie 18, 2011 7:04 pm

      Da, şi mie mi-a plăcut povestea :)

      Doar un zâmbet pe ziua de azi? You can do better than that. :) :*

  17. Februarie 21, 2011 12:16 pm

    that was a laughter… de zambete am parte in fiecare zi, cand se trezeste… si e doar inceputul zambetelor :)

  18. Iunie 24, 2011 5:29 pm

    wow, ce chestie tare e asta cu trezitu’,.. e ca si cum daca esti primu’ prost in picioare ai un premiu. vezi rasaritu daca te uiti atent peste cotetz. evident ca nu ma trezesc la 7, uneori nici nu dorm la 7 ca sa am cum sa ma trezesc. norocu’ meu fantastic e ca nu depind de lumina solara sa imi pot face treaba, deci mi se flutura. ziua mea are in medie 30 de ore, asta daca nu mi se aprinde un led verde care ma anuntza ca pe o raza de 15m in jurul meu s-a facut duminica…
    imi pun ceasu’ sa sune cand ma duc sa platesc amenzi sau ceva, da’ oricum nu-l aud asa ca dorm pana tarziu asa ca ma duc maine la 8 juma’, rupt de somn si plin de datorie civica. mi se rupe de privirea galesa si dezaprobatoare a casierei care pare sa ma invidieze in secret pentru stilul meu de viatza „haotic” nestiind ca si eu o invidiez in secret ca la ea munca se termina pe la pranz

Lasă un răspuns

