Skip to content

Eu sunt Domnul Dirigintele tău; să nu ai alți Diriginți în afară de Mine.

Noiembrie 11, 2011

În timpul orei de engleză cu vecina de sus, care e în clasa a 5-a, îmi cade privirea pe caietul ei de dirigenție. Îl deschid, curioasă să văd dacă și azi se fac aceleași căcaturi plictisitoare la dirigenție. Surpriza e mai mare decât mă așteptam. Nu există lecții, ci doar reguli. Pagini după pagini de reguli, care sunau cam așa:  1. Nu avem voie să alergăm; 2. Nu avem voie să bem apă de la cișmea; 3. Nu avem voie să atingem castane. Asta e prea de tot. Nu mai rezist și izbucnesc:

– Cum dracu’ n-aveți voie să atingeți castane? DE CE?

Fetița îmi răspunde senină: – Păi s-au jucat niște băieți cu castane și au dat cu ele în peretele din curtea școlii și l-au murdărit. Și s-a enervat diriga pe ei și ne-a zis: “GATA, DE AZI NU MAI AVEȚI VOIE SĂ ATINGEȚI CASTANE !!!”

– Și de alergat chiar nu alergați?

– Ba da, când ne jucăm, dar dacă ne vede diriga, strigă la noi: “REGULA NUMĂRUL 1 !!!”

– Aha…Super. Și de ce n-aveți voie să beți apă de la cișmea? Doar de aia e pusă acolo, ca să nu vă cumpărați apă de la magazin!

– A, păi s-au jucat în vară niște băieți cu apă, au udat rău de tot o fată și a răcit și atunci ne-a zis diriga: ,,GATA, NIMENI NU MAI BEA APĂ DE LA CIȘMEA!”

– Bineînțeles! Mi se pare normal , sigur că da.

Continui să citesc din ce în ce mai amuzată. 4. Nu avem voie să intrăm în alte clase. 5. Nu avem voie să urcăm la etaj.

– Asta de ce?

– Pentru că s-a bătut un coleg cu un băiat dintr-o clasă de la etaj.

– Și voi chiar respectați asta?

– Da, câteodată eu mă apropii de scară și mă fac că pun piciorul pe ea și zic: „Ooo-oh! S-ar putea să urc la etaj! Dacă fac un pas, ating scaaa-raaaa!”

Râdem, glumim, până ajung la regula numărul 10: Nu avem voie să atingem niciun coleg.

– Haide, frate, asta ce mai înseamnă?!

– Păi, știi, regula numărul 4 e că nu avem voie să intrăm în alte clase. Și eu treceam pe lângă ușa altei clase și un coleg de-al meu a vrut să-mi facă o glumă, să mă împingă în clasa aia, ca să încalc regula și să mă certe diriga. Și eu normal că m-am opus cât am putut, dar m-a împins tare și am căzut amândoi înăuntru în clasa aia și ne-am lovit. Ne-a certat diriga super tare și atunci a zis “GATA, NU MAI AVEȚI VOIE SĂ ATINGEȚI NICIUN COLEG, DACĂ NU ȘTIȚI SĂ VĂ PURTAȚI CIVILIZAT!” Eu mai râd, când o iau de mână pe colega mea de bancă: „Oooo-oh! Regula numărul 10!!!”

– …

– A,  săptămâna asta nu aveam voie să ieșim din clasă deloc, dar i-am dat un cadou frumos de ziua ei și acum ne dă voie.

10 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 12, 2011 8:46 am

    banuiesc ca nu e prea mult de comentat..sunt doar curios in ce oras se intampla asa ceva

  2. Noiembrie 12, 2011 10:41 am

    Uff, pe de o parte, e normal sa existe reguli, pe de alta, unii exagereaza cu ele. Cand eram eu mica, erau in plus chestiile cu tovarasul Nicolae Ceausescu, iar diriga mea era o mare comunista. Ca si acum, regulile erau pt cei care nu erau printre protejatii dirigintei. That’s the life

  3. Raluca permalink
    Noiembrie 12, 2011 12:38 pm

    te-ai gandit vreodata sa publici?

  4. Noiembrie 22, 2011 8:51 pm

    S-au schimbat vremurile, acum regulile sunt pentru profesori.
    „Să nu urecheşti!” e cea mai proaspătă. ;)

  5. Noiembrie 28, 2011 10:21 am

    am citit am citit am citit si asteptam sa faci si declicul.

    si anume ca si noi, in lumea oamenilor mari traim – mai nou – LA FEL!

    avem o multime de reguli si ingradiri facute din cauza unor indivizi exceptional de prosti.

    garduri, paravane, plase de sarma… astea sunt din cele simple. dar daca va uitati atenti la regulile din viata de zi cu zi le gaisiti si pe alea mai stupide…

    si ca ma gandeam la asta… uite una cu care ne’am obisnuit de mici: geamandura! modificarea e ca geamandura a inceput sa fie din ce in ce mai aproape de mal. a ajus pur si simplu sa ma sufoce, nu mai am loc sa inot…

  6. Decembrie 15, 2011 2:24 pm

    oana, ar fi o idee sa schimbi formatul blogului. ma refer la culoare. e un mare negru cu semne albe. Poate asa e si viata noastra, dar un mesaj e mai fain pe fond alb sau nah, macar sa nu fie negru, E obositor, jur

  7. Dragos permalink
    Decembrie 21, 2011 10:36 am

    Nici la gradinita nu au asa ceva ( ma refer la tarile civilizate ). Pacat de copii….
    Stiti dece la gradinita nu au asa ceva? Pentru ca nu este nevoie: au zile de balacit ( se uda toti cu furtunul in curte), culeg castane toata toamna ( am casa plina ) au evenimente de cules castane in parc. Alergat? Zilnic ies in curte si alearga cit vor ( dar tot timpul sunt sub observatie ), etc.

  8. irinel permalink
    Februarie 5, 2013 6:05 pm

    Saracii elevi…

  9. Iunie 22, 2014 12:22 pm

    La dracu cu toate regulile!

Lasă un răspuns

