Skip to content

Ce n’est pas la vie, connard!

Martie 12, 2012

M-am gândit bine și mi-am dat seama că mi s-ar părea de bun simț ca cineva care tocmai a spus un clișeu stând la o masă cu prietenii să-și ceară scuze și apoi să tacă din gură cel puțin 10 minute la rând. Mi se pare natural  să-ți vină rău când auzi un clișeu. Sunt mult mai ușor de suportat bășinile și râgâitul.  După ce ai râgâit nu consider că e nevoie să-ți ceri scuze, dar după un clișeu da.

De exemplu, dacă m-am despărțit de iubit și primul lucru pe care mi-l spui e că „are balta pește”, trebuie să-ți cârpești o palmă peste gură și să-ți ceri scuze imediat, om-mediocru-care-ai-crezut-că-trebuie-neapărat-să-spui-ceva-dar-ai-fost-lipsit-de-inspirație-așa-că-ai-zis-primul-lucru-care-ți-a-venit-în-minte. Clișeul e primul lucru care-ți vine în minte nu pentru că ești deștept, dobitocuțule, ci pentru că l-ai auzit și tu la rândul tău, de atâtea ori, încât ți s-a impregnat între circumvoluțiuni. Iese singur de acolo, fără să fie nevoie să-l chemi gândind.

Sau, dacă îți spun că weekendul ăsta nu am chef să ies în club și că aș prefera să ies undeva în natură, asta nu înseamnă că „am îmbătrânit”, om-egoist-care-vrea-neapărat-să-iasă-în-club-și-se-enervează-că-nu-are-cu-cine, ci înseamnă fix că de data asta nu am chef să-mi petrec noaptea de sâmbătă borând cu jet pe peretele unei toalete publice, ci că aș prefera să stau într-un hamac, să citesc o carte și să fumez un joint, mulțumesc frumos.

N-am chef să-mi pierd câte 10 de secunde din viață ascultându-te cum spui „așa-i românul”, „așa-s femeile”, „așa-i în fotbal” cu o privire mândră pe fața aia de bou, ca și cum ai găsit exact replica potrivită pentru situația în care, din păcate, mă aflu împreună cu tine. Iar dacă îți atrag atenția că tocmai ai spus un clișeu penibil, nu-mi spune că glumeai. Fie că e sub formă de glumă sau nu, un clișeu e tot un clișeu. Clișeele oricum s-au născut ca o formă de umor. La procariote.

Și mai mult decât un clișeu mă enervează hohotele de râs ale celor din jur după ce l-ai spus. Clișeul e ca zgomotul unei bășini zdravene pe care îl poți suporta, dar evident că nu te ajută la nimic dacă ceri părerea cuiva și respectivul trage o bășină în loc de răspuns. Dar râsetele care îl urmează sunt ca mirosul puturos care ți se insinuează în nări la câteva secunde după zgomot.

E mult mai bine oricând să taci decât să spui un clișeu. Dacă s-ar aplica regula asta, s-ar așterne, în sfârșit, o minunată liniște în lume. Știu că vă e greu să tăceți pentru că tocmai voi ăștia care vă exprimați doar prin clișee sunteți cei mai guralivi, dar vorba voastră, c’est la vie.

11 comentarii leave one →
  1. Martie 12, 2012 8:27 am

    Da, DA, DAA!

    Cliseistic vorbind..

  2. Martie 12, 2012 9:39 am

    ei, nu toţi…

  3. Martie 12, 2012 10:13 am

    Am plans putin la ultimul paragraf.

  4. Martie 12, 2012 1:39 pm

    pff, mi-a luat între 5 şi 10 minute să mă gândesc la un clişeu uzual şi l-am găsit, uraaaa: fă ce-ţi place!

    • Martie 12, 2012 2:55 pm

      bună asta. omul prostovan scoate un clișeu fără să-și dea măcar seama; omul deștept săracul trebuie să se gândească bine până să dezgroape unul din străfundurile minții. :))

  5. Martie 12, 2012 3:00 pm

    taică-miu avea un clişeu preferat, mai ales la beţie, şi anume: a nu se confunda marfa cu ambalajul; zic avea, că mă gândesc că de 5 ani, de când stă în Anglia a învăţat măcar să-l traducă în engleză. :))

  6. Fleur permalink
    Martie 17, 2012 1:52 pm

    „Ce pana mea?” – asta e cliseu?

  7. Aprilie 9, 2012 10:16 am

    eu, in ultima vreme am spus de doua ori: „cimitirul este plin de oameni neinlocuibili- care toti au fost inlocuiti”.

Trackbacks

  1. Despre clisee – interviu nepublicat cu mine | Radu Ganea

Lasă un răspuns

