Skip to content

Alo, n-am timp, cât ai băut?

Martie 10, 2015

Unchiul meu mă sună de obicei când se îmbată, atunci are chef de vorbă. Eu știu asta și tocmai de aia nu-i răspund, pentru că eu am una-alta de făcut în orașul mare și agitat. Poate am o întâlnire cu o prietenă sau poate mă îmbrac să ies până la magazin sau poate tocmai amestec într-o oală pe foc sau poate citesc o carte în sfârșit, după ce am reușit să închid Facebook-ul. Unchiul meu nu prea are nimic de făcut. Se trezește de dimineață, merge până la biserică să vadă dacă-l poate ajuta cu ceva pe popa, bea cu el un pahar de vin; se întoarce acasă să-i ducă lu’ mamaia cozonacul pe care l-a primit de la popa pentru c-a fost de treabă; se plimbă prin sat de la un om la altul să vadă dacă găsește ceva de lucru, pe la prânz se resemnează și se oprește să bea un păhărel-două-trei la cârciuma lui Volmer, unde ne ducea să jucăm biliard când eram mici; apoi se îndreaptă spre casă și se întâlnește cu unii-alții, îi întreabă de viață, ei îi zic „hai, Jac, la un șpriț”, el se duce, deși știe c-o să-l certe mamaia. Cam ăsta e momentul în care i se face dor și chef de vorbă și se hotărăște să-și sune nepoata de la București care, cu pantalonii în vine, se enervează și mormăie printre dinți: „Lasă-mă și tu acuma, că tre’ să ies din casă! Ce tot vrei?” Dar uneori îi răspunde și el îi zice: „Oana! Ce faci, Oana? N-ai mai sunat să vorbești cu mamaia!” Și ea îi zice: „Ce-i, măi, Costel, cât ai băut?” Și el zice: „Da’ nici n-am băut nică…Numai niște jinars de la tanti Viorica. Da’ și ție-ți place băutura, că zicea mereu mama și tata că sameni cu mine.” Și ea se îmblânzește și zice: „Semăn, semăn. Mai știi când ne ascundeam de mamaia să fumăm în fundul grădinii?” Și el râde și zice: „Și-acu’ mă bate mamaia dacă miros a țigări când vin acasă. Da’ te las, Oană. Eu te-am sunat și mai devreme, și ieri, dar n-ai răspuns.” „N-am timp, sunt foarte obosită…” „Da’ ce faceți voi acolo la București?” „Fugim încolo, fugim încoace.” „Și vă plătește să fugiți?” „Da’ pe tine te plătește?” „Nu, dar eu măcar stau liniștit aci la tanti Viorica.”

2 comentarii leave one →
  1. Martie 11, 2015 10:41 am

    hahahaha..! asta-i reteta nemuririi…fugim de colo colo ..mai bem una mica …mai fugim …!

  2. Martie 11, 2015 3:05 pm

    mai bine ramaneai la plug, mai bine ramaneai la coasa

Lasă un răspuns

