Skip to content

Viața bate poezia

Februarie 5, 2016
tags:

Un tătic flirtează cu mine prin zâmbet,
dar își strânge bebelușul la piept cu mândrie,
fără niciun regret.
Muncitorii cară la metrou saci cu nisip,
cu mănuși groase, care le țin cald,
ca să nu-mi fie milă de ei.
Trece un nene care are pe ochi un pansament,
mereu mi-e groază să mă întreb ce-o fi
în spatele pansamentului,
când văd oameni pansați la ochi.
Trei fete sparg biluțe colorate simultan
pe ecranele telefoanelor,
trenul circulă în direcția Gara de Nord-Dristor 2.
Nu știu la ce stație suntem
pentru că mă gândesc la ziua de ieri,
la ziua de mâine.
“Fii în prezent” zice un graffitti pe perete,
Dar eu nu-l ascult.
Degeaba vor oamenii să te educe,
tu tot cum te taie capul.
Și te taie prost, te taie strâmb,
dar e al tău.
“N-am închis un ochi toată noaptea
din cauza voastră, nu știu ce tot faceți”,
se plânge vecinul de sus.
Eu zâmbesc, el râde somnoros,
are job dis de dimineață.
Și eu trebuie să mă trezesc devreme,
nu-l interesează.
“A, da? Atunci să știi că fetița ta
Se dă toată ziua pe parchet cu scaunul de birou,
În sus și-n jos,
Vâjjjj, vâjjjjj, du-du-du-du-du,
Și noi nu zicem nimic,
O lăsăm să se distreze.
Ai putea și tu să ne lași să ne distrăm.”
„Dar ea se distrează ziua”, zice el.
„Noi dormim ziua”, îi zic eu.
Strânge din ochi și urcă sus la el.
E 3 dimineața,
mă întorc în cameră, îmi torn în pahar
Și-mi zic: „Asta nu e poezie,
E viața, pur și simplu.”

One Comment leave one →
  1. Februarie 20, 2016 8:33 pm

    Nu stiu cum am ajuns aici dar imi place ce citesc!!! :D

Lasă un răspuns

